ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

1ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Κυμίνων


Λίγα λόγια για την ιστορία του σχολείου μας από την ίδρυσή του έως σήμερα… 
  
Το πρώτο επίσημο διδακτήριο του Σχολείου των  Κυμίνων χτίστηκε το 1914 μετά την απελευθέρωση. Ήταν ένα μονώροφο κτίριο με δυο αίθουσες, μια για το Νηπιαγωγείο και μια για τη συνδιδασκαλία των Α’ & Β’ τάξεων. Οι υπόλοιπες τάξεις στεγάζονταν σε δεύτερο κτίριο που υπήρχε και βρισκόταν στο χώρο που βρίσκεται σήμερα η εκκλησία του χωριού. Αυτό το κτίριο ήταν ξύλινο και διώροφο. Μία αίθουσα ήταν στο ισόγειο για τις Γ’ & Δ’ τάξεις και μια στον 1ο όροφο για τις Ε΄& ΣΤ΄ τάξεις.
 Το έτος 1938, ξεκίνησε να χτίζεται νέο διδακτήριο. Το νέο Σχολείο βρίσκεται στο κέντρο του χωριού, στο δυτικό μέρος της πλατείας και είναι αυτό που στεγάζεται και λειτουργεί σήμερα το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κυμίνων. Χτίστηκε εξ’ ολοκλήρου με δαπάνες της Κοινότητας των Κυμίνων. Το ισόγειο με 3 αίθουσες τέλειωσε το επόμενο κιόλας έτος 1939. Ο 1ος όροφος τελείωσε το 1953.
Το σχολείο λειτούργησε σαν 12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο μέχρι το 1996. Μετά χωρίστηκε σε 2 6/θέσια. Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κυμίνων στο παλιό διδακτήριο και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κυμίνων στο νέο διδακτήριο.
Από το 1996 θεμελιώθηκε το Γυμναστήριο του Σχολείου και η νέα πτέρυγα με σύγχρονα γραφεία, βιβλιοθήκη, χώρο για εργαστήριο φυσικών επιστημών, τα οποία αποπερατώθηκαν το 2000.
Σήμερα το 1ο Δημ. Σχολείο στεγάζεται σε ένα όμορφο διδακτήριο με πολλούς χώρους. Έχει 6 αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσα για την Κεντρική Βιβλιοθήκη του, αίθουσες για το Τμήμα Ένταξης, Τμήμα Υποδοχής και Ολοήμερο, άνετους διαδρόμους και χώρους υποδοχής.
Το προαύλιο του ανακατασκευάσθηκε το 2013 με το πρόγραμμα «Αναμόρφωση σχολικών αυλών». Για μια ακόμη φορά με τις επίπονες προσπάθειες της Διεύθυνσης του Σχολείου και ο περιβάλλον χώρος αξιοποιήθηκε με την κατασκευή παιδικής χαράς και αναβαθμίστηκε με περισσότερο πράσινο και στολίζει την πλατεία και το κέντρο των Κυμίνων.       

Η Δ/ντρια του Σχολείου
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας για το σχολικό έτος
2017 – 2018 είναι:
Δ/ντρια Σχολείου: Παπαγεωργίου Παναγιώτα
Τμήματα-Τάξεις
Εκπαιδευτικοί
Ενημέρωση Γονέων
Α΄ Τάξη: 
Τρούπκου  Ευαγγελία
Δευτέρα
12:35- 13:15
Β1΄ Τάξη:
Βασιλειάδου Παναγιώτα
Παρασκευή
10:45-11:30
Β2΄ Τάξη:
Καπίκη Δέσποινα
Τετάρτη
10:00-10:45
Γ΄ Τάξη:
Κουκουμάκα Ελισάβετ
Πέμπτη
9:00-9:40
Δ΄ Τάξη: 
Τζίμα Αφροδίτη
Τετάρτη
10:00-10:45
Ε΄ Τάξη: 
Αναστασόπουλος
 Εμμανουήλ
Τετάρτη
10:45-11:30
ΣΤ΄ Τάξη:
Βασιλειάδου Όλγα
Δευτέρα
10:45- 11:30
Φυσικής Αγωγής: 
Σαμαρά Δήμητρα
Αγγλικής Γλώσσας: Ποντοσίδου Αικατερίνη
Παρασκευή
9:00- 9:40
Γερμανική Γλώσσα:
Καφετζή Παναγιώτα
Κάθε Τρίτη κατόπιν
τηλεφωνικής συνεννόησης
Μουσικής
Βέττα Παρασκευή
Θεατρικής Αγωγής Σπορίδης Δημήτριος
Πληροφορικής
Κασιάρας Αθανάσιος
Εικαστικών:
Τμήμα Ένταξης: 
Σολωμού Αργυρώ
Κατόπιν τηλεφωνικής
συνεννόησης
Τμήμα Υποδοχής:
Δεν λειτουργεί
Ολοήμερο Τμήμα (Δεν λειτουργεί)


20   ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ
ΤΟΥ  1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΥΜΙΝΩΝ

Πέρασαν κιόλας 20 χρόνια, από τότε που το Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών Σχολείων, έκρινε ότι έχω αυξημένα προσόντα και είμαι ικανή να διευθύνω ένα Σχολείο. Στις κρίσεις, που έγιναν το καλοκαίρι του 1997, υπήρχαν πολλοί υποψήφιοι. Ο ανταγωνισμός μεγάλος. Η αγωνία ακόμα πιο μεγάλη και διπλή. Από τη μια η αναμονή για τα αποτελέσματα αν θα γίνω Διευθύντρια, από την άλλη, η αναμονή για τη γέννηση του πρώτου μου παιδιού.
Τον Οκτώβριο του 1997 ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα. Η χαρά πολύ μεγάλη, μετά από μια αβέβαιη και κουραστική διαδικασία με διαρκή αμφισβήτηση.
 Ξαφνικά οι ευθύνες μου εκτοξεύτηκαν, γιατί ο ρόλος μου δεν περιορίζεται πια στην τάξη και στους μαθητές της. Από εδώ και πέρα έχω να σκέπτομαι όλους τους μαθητές και μαθήτριες του Σχολείου κι όχι μόνο την τάξη μου. Πρέπει να σκέφτομαι τους συναδέλφους, το Διδακτήριο, τους γονείς, τους συνεργαζόμενους φορείς, πολλά που δεν είχα καν φανταστεί.
Χρειάζεται να προσπαθήσω να κάνω πράξη όλα αυτά που έμαθα κατά τη διάρκεια των σπουδών μου, όλα αυτά που μου ενέπνευσαν οι δάσκαλοί μου σα φοιτήτρια της Ραλλείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας Πειραιά, της Μετεκπαίδευσης στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπ/σης Αθηνών, και ιδιαιτέρως αυτά που αποκόμισα από τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς-συναδέλφους μου στα Σχολεία που μέχρι τώρα υπηρέτησα.
Ο ρόλος μου διττός και δύσκολος: Nα οραματίζομαι, να φαντάζομαι, να προγραμματίζω και να πραγματοποιώ, όλα όσα θα δημιουργούσαν ένα σύγχρονο, ευρηματικό, ευέλικτο, προοδευτικό Σχολείο. Ένα σχολείο ικανό να προσαρμόζεται ανταγωνιστικά στις αλλαγές και να αντιμετωπίζει δημιουργικά την καινούργια γνώση.
Στο νέο μου ρόλο ως Διευθύντρια, έπρεπε να δουλεύω ασταμάτητα ανάμεσα στην ηγεσία της σχολικής μονάδας και στη διδασκαλία.
Οραματίστηκα ένα Σχολείο, στο οποίο οι μαθητές δε θα μαθαίνουν μόνο τα σχολικά γράμματα. Δε θα μαθαίνουν ξερές γνώσεις από Μαθηματικά, Ορθογραφία, Γραμματική, εικαστικά  και καλούς τρόπους. Αυτά είναι εξωτερικά και μένουν στην επιφάνεια, σαν τα ρούχα που φοράμε, χωρίς να  εισχωρούν στην ψυχή.
Οραματίστηκα ένα Σχολείο που  θα διαπλάθει, θα διαμορφώνει προσωπικότητα, πνεύμα, ήθος, χαρακτήρα.
 Οραματίστηκα να κάνω τον νέο άνθρωπο αυθύπαρκτο και ανεξάρτητο στον τρόπο που μεθοδεύει τις παρατηρήσεις  και τις σκέψεις του, στον τρόπο που κάνει τις εκτιμήσεις του, που καταρτίζει το πρόγραμμα της δράσης του, που δίνει εκείνη τη σημασία στη ζωή του, ώστε να μην έχει πλέον ανάγκη από χειραγώγηση, ούτε από τον ίδιο τον δάσκαλό του. Το παιδί που δεν είναι δικό μου, γίνεται δικό μου, όταν συνδεθεί με αυτή την παιδευτική σχέση. Το παιδί ως παιδί, που ως ένα νέο και τρυφερό βλαστάρι δεν έχει ακόμα ξεδιπλώσει τα φύλλα του, αλλά κλείνει μέσα του τόσους θησαυρούς νοημοσύνης, ευαισθησίας, δραστηριότητας,  περιμένει τη δική μου στοργή και φροντίδα για να ανθοβολήσει, να αναπτυχθεί και να ολοκληρωθεί.
 Αυτό προσπάθησα να εμπνεύσω στα παιδιά με τους συνοδοιπόρους συναδέλφους μου:  Να προσπαθεί μαζί μου και να τα καταφέρνει μόνο του.
Το παιδί που μου εμπιστεύτηκαν να διδάξω, γίνεται ο άξονας της ζωής μου, γιατί η διδασκαλία -το διδάσκειν-, σημαίνει «ασκείν εις το δίδειν» μιας και η διδασκαλία για μένα ανήκει στην κατηγορία των πνευματικών έργων, όπου το καλό αποτέλεσμα είναι προϊόν έμπνευσης και δημιουργικού οίστρου και όλα όσα οραματίστηκα έχουν να κάνουν με  αυτό.
Όλα αυτά τα χρόνια προσπάθησα να παραμείνω παιδί στην ψυχή, ευέλικτη, εύπλαστη, δροσερή, αγνή και ανοιχτή στις εξελίξεις και στις καινοτομίες, για να καταλαβαίνω καλύτερα το παιδί και να πετυχαίνω στο έργο μου. Αδύνατο να φανταστεί κάποιος πόσο δύσκολο, σχεδόν υπεράνθρωπο, είναι να το επιτύχεις αυτό: Να συνθλίψεις μέσα σου το χρόνο, να γερνάς φυσιολογικά και όμως να μένεις νέος στην ψυχή για να μπορέσεις να έχεις πρόσβαση στα αισθήματα, στις σκέψεις ,στις επιθυμίες του νέου ανθρώπου που θα διαπαιδαγωγήσεις. Να τον καταλαβαίνεις, να χαίρεσαι, να διασκεδάζεις μαζί του, να σκέπτεσαι τις σκέψεις του, να εκπληρώνεις τις επιθυμίες του, να πονάς με τον πόνο του και ταυτόχρονα να ασχολείσαι με τη γραφειοκρατία, να υπηρετείς τη νομιμότητα και την καθημερινότητα, να αναλαμβάνεις πρωτοβουλίες, να προσπαθείς για τη βελτίωση του ανθρώπινου δυναμικού, την ικανοποίηση των ατομικών αναγκών, να μη λείψει τίποτα από κανέναν, ώστε να γίνει πραγματικότητα το Σχολείο του μέλλοντος.
Και όλα τούτα, προσπαθώντας να μη βαλτώσω στην καθημερινότητα και χαρακτηριστώ σα Διευθύντρια, διαχειρίστρια ενός γραφειοκρατικού μοντέλου διοίκησης. Μια διαρκής άοκνη προσπάθεια ενός ατόμου που θα εκφράζει τα όνειρα και τις προσδοκίες των παιδιών κ της κοινωνίας, ενός δημιουργού του νέου και πρωτότυπου. Ενός αληθινού «ποιητή», όπως στα «ευγενή» έργα του πνεύματος.

 Αναπολώντας τα 20 αυτά χρόνια, χαίρομαι που αξιώθηκα να δω ένα μέρος από το όραμά μου να γίνεται πραγματικότητα και να αποδίδει καρπούς. Και μαζί με αυτό, είδα και τους μαθητές/τριες μας επιτυχημένους, οικογενειάρχες, και γονείς πια να στέλνουν τα δικά τους παιδιά στο σχολείο. Είδα τους μαθητές μας ακόμα και συναδέλφους, δασκάλους και δασκάλες να δουλεύουν μαζί μας.

Και η πορεία συνεχίζεται ακούραστα…
Αν πετύχαμε στο έργο μας, θα το κρίνει η ιστορία και όλοι όσοι δεν έμαθαν απλά «γράμματα», αλλά έγιναν κοινωνοί αυτού του διαχρονικού οράματος και θα το μεταλαμπαδεύσουν στις επόμενες γενιές. Ο πανδαμάτωρ χρόνος θα δείξει, αν μπορέσαμε να κάνουμε πράξη τα λόγια του Μέγα Αλέξανδρου, να προσφέρουμε το «ΕΥ ΖΕΙΝ».
       

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΥΜΙΝΩΝ



ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ (27/04/2018)

Εδώ και δύο μήνες έχει ξεκινήσει η συντήρηση - αποκατάσταση - ανακαίνιση του Διδακτηρίου μας από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Δέλτα. Το παραδοσιακό Διδακτήριο, που είναι και το μεγαλύτερο κτίριο των Κυμίνων, χτισμένο από το 1953, είχε πολύ επιβαρυνθεί και είχε να βαφτεί εσωτερικά κι εξωτερικά από το 2008.

Η κατάσταση ήταν πολύ άσχημη, ιδιαίτερα στο ισόγειο του Σχολείου μας. Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων, στα πλαίσια των δυνατοτήτων τους, ενημέρωναν κάθε σχολικό έτος για τα προβλήματα στην τοιχοποιία. Δείτε τις φωτογραφίες:


Τελικά οι Πολιτικοί Μηχανικοί Ξένια Σαμαρά και Γιάννης Σαμαράς ανέλαβαν την όλη προσπάθεια αποκατάστασης και συντήρησης. Έχοντας την απαραίτητη τεχνογνωσία έσκυψαν με πραγματική ευαισθησία στα διάφορα θέματα που ταλαιπωρούσαν για χρόνια παιδιά και εκπαιδευτικούς και ταυτόχρονα έδιναν εξωτερικά την εντύπωση του "παλιού" κτιρίου.

Με έμφαση στις μονώσεις και σε έργα υποδομής που χρειαζόμασταν, γίνονται αυτή τη στιγμή και προχωρούν προς την ολοκλήρωσή τους πολλές διορθώσεις και αποκαταστάσεις. Η ποιότητα της ζωής μας μέσα στο Σχολείο ανεβαίνει και οι Εκπαιδευτικοί απερίσπαστοι κάνουν το έργο τους. Ευχαριστούμε όλους όσοι συνεισέφεραν σε αυτήν την προσπάθεια. Δείτε τις φωτογραφίες:


ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΗΡΙΟΥ ΜΑΣ (01/06/2018)

Το Σχολείο μας ολοκλήρωσε την επισκευή του και αποτελεί κόσμημα για την τοπική κοινότητα των Κυμίνων. Όλοι όσοι εμπλέκονται δούλεψαν με αγάπη και επαγγελματισμό και τους ευχαριστούμε:
Ο Δήμαρχος του Δήμου μας κ. Ευθύμιος Φωτόπουλος και η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, η Σχολική Επιτροπή με Πρόεδρο τον κ. Αγγουρά Γεώργιο, η Δ/ντρια και οι Εκπ/κοί του Σχολείου, οι πολιτικοί μηχανικοί Ξένια και Ιωάννης Σαμαράς με τους τεχνικούς και εργάτες τους, το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, η καθαρίστρια του Σχολείου μας και η Γενικών Καθηκόντων. Το αποτέλεσμα όλης αυτής της Συνεργασίας το βλέπετε στις φωτογραφίες εδώ: