Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015

"Η Αγία Σοφία , ένα αριστούργημα αρχιτεκτονικής"

Οι μαθητές/τριες  της Ε' τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κυμίνων εργάσθηκαν για την αξιοποίηση κι εφαρμογή ΤΠΕ στη διδακτική πράξη, στο πλαίσιο του μαθήματος “ Η Αγία Σοφία , ένα αριστούργημα αρχιτεκτονικής “ (κεφ.15-σελ.47), Ιστορία της Ε΄ Δημοτικού.

Επισημαίνουμε ότι με τη συγκεκριμένη δράση επιτεύχθηκαν οι στόχοι που είχαμε αρχικά θέσει:

·         Ως προς το γνωστικό επίπεδο, οι μαθητές/τριες είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τους συντελεστές κατασκευής της Αγίας Σοφίας καθώς και στοιχεία από το αρχιτεκτονικό σχέδιο και το διάκοσμό της, να ασκηθούν στην παραγωγή δημιουργικού λόγου (προφορικού και γραπτού), να κατανοήσουν τη σημαντικότητα της ανέγερσης του ναού για την τέχνη και την αρχιτεκτονική, να γνωρίσουν την ιστορικότητα της εποχής μέσα από την τέχνη συνδέοντάς τη με μύθους, θρύλους, παραδόσεις, τραγούδια που έχουν σχέση με την Πόλη και τη Μεγάλη Εκκλησιά, να ανακαλύψουν τον τρόπο δημιουργίας του ρυθμού του ναού για να μπορούν να τον διακρίνουν και να τον αναγνωρίζουν ανάμεσα σε άλλους αρχιτεκτονικούς ρυθμούς. Τέλος κατόρθωσαν να εκτιμήσουν τη σημασία της Αγίας Σοφίας ως καλλιτεχνικού μνημείου και ως κέντρου της θρησκευτικής και της εθνικής ζωής των Βυζαντινών και των Ελλήνων.
·         Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών, οι μαθητές/τριες εξοικειώθηκαν με τα προγράμματα Google Earth, 3603D Hagia Sofia, Earth Cam, Wikipedia, Word, ηλεκτρονικά λεξικά: Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα-Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας καθώς και άλλες εφαρμογές διαδικτύου.
·         Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στην διερεύνηση και την ανακάλυψη της γνώσης μέσα από το διάλογο και την επικοινωνία. Συνεργάστηκαν ομαδικά, ανέπτυξαν κριτική στάση, εκφράστηκαν ελεύθερα, καλλιέργησαν τις απόψεις και τα συναισθήματά τους.

Υπέδειξαν έναν απαράμιλλο ενθουσιασμό και δημιουργικότητα οι μαθητές/τριες από την αρχή της διαδικασίας όσο και στη συνέχεια με την εφαρμογή των λογισμικών. Ιδιαίτερη εντύπωση τους έκανε όταν περιηγούμασταν τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό της Αγίας Σοφίας και κυρίως με τη ζωντανή μετάδοση της εικόνας της. Τα ίδια τα παιδιά  επισήμαναν το πόσο διασκέδασαν και συγχρόνως πόσο ευκολότερα συγκέντρωσαν τις πληροφορίες που στη συνέχεια μετατράπηκαν σε γνώση, για την Αγία Σοφία.
Στο τέλος κάθε διδακτικής ώρας η κάθε ομάδα ανακοίνωνε τα αποτελέσματά της από τα φύλλα εργασίας.

Προκειμένου να ολοκληρωθεί η εργασία των μαθητών, ηχογραφήσαμε έναν θρύλο, έναν μύθο και ένα τραγούδι η κάθε ομάδα.
Παρακάτω ακολουθεί ένα φύλλο εργασίας που δημιούργησε η κάθε ομάδα προκειμένου να ολοκληρώσει μία από τις δραστηριότητες (αντιστοίχηση κατόψεων και εκκλησιών σε φύλλο Word) καθώς και τους μύθους, θρύλους, παραδόσεις, τραγούδι που επέλεξε η κάθε ομάδα να ηχογραφήσει. 
Μ' αυτή μας την εργασία επιθυμούμε να παροτρύνουμε και άλλους μαθητές να κάνουν χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη.

                                                      Χατζοπούλου Βασιλική Π.Ε70

                                                                        Δασκάλα της Τάξης