Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018

25η ΜΑΡΤΙΟΥ

Φέτος, για ακόμη μια χρονιά, τιμήσαμε την Επέτειο της 25ης Μαρτίου στο σχολείο μας. Πραγματοποιήθηκαν εκδηλώσεις, ενώ οι μαθητές τίμησαν την ημέρα με τον δικό τους τρόπο σε κάθε τάξη. Το σχολείο μας στολίστηκε και ο εορτασμός κορυφώθηκε με την μαθητική Παρέλαση και κατάθεση στεφάνων στο Ηρώο της πλατείας των Κυμίνων, παρά τον αντίξοο καιρό.

Δείτε στιγμιότυπα:


Μπορείτε παρακάτω να διαβάσετε αποσπάσματα από τον περίφημο Λόγο του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στην Πνύκα:

Παιδιά μου!

Εις τον τόπο τούτο, οπού εγώ πατώ σήμερα, επατούσαν και εδημηγορούσαν τον παλαιό καιρό άνδρες σοφοί, και άνδρες με τους οποίους δεν είμαι άξιος να συγκριθώ και ούτε να φθάσω τα ίχνη των.
…………………………………………………………………………………………….
Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση.
…………………………………………………………………………………………….
Εγώ, παιδιά μου, κατά κακή μου τύχη, εξ αιτίας των περιστάσεων, έμεινα αγράμματος και δια τούτο σας ζητώ συγχώρηση, διότι δεν ομιλώ καθώς οι δάσκαλοι σας. Σας είπα όσα ο ίδιος είδα, ήκουσα και εγνώρισα, δια να ωφεληθήτε από τα απερασμένα και από τα κακά αποτελέσματα της διχονοίας, την οποίαν να αποστρέφεσθε, και να έχετε ομόνοια.
…………………………………………………………………………………………….

 Εις εσάς μένει να ισάσετε και να στολίσετε τον τόπο, οπού ημείς ελευθερώσαμε· και, δια να γίνη τούτο, πρέπει να έχετε ως θεμέλια της πολιτείας την ομόνοια, την θρησκεία, την καλλιέργεια του Θρόνου και την φρόνιμον ελευθερία.